مِشـــــکوة

وبلاگ تخصــصی قــرآن و حدیث

مِشـــــکوة

وبلاگ تخصــصی قــرآن و حدیث

قرآن و اهل بیت (ع) نورند . نوری که انسان می تواند در پرتو آن به تعالی و تکامل برسد .
منشأ نور خداست و همه انوار عالم ، فروغ و تجلی خود را از نور خدا می گیرند .
" مشکوة " همان سرچشمه نور است که همه انوار را در بر دارد....
این وبلاگ تخصصی و پیرامون قرآن و اهل بیت ( ع ) است که به میمنت میلاد پیامبر اکرم حضرت محمد ( ص )
و صادق آل محمد ( ع ) در روز 17 ربیع الأول ایجاد گردیه است . امید است مورد علاقه و عنایت شیفتگان قرآن و عترت
واقع گردد. و الحمد لله رب العالمین

اهمیت و ارزش صــــلوات

دوشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۰۹ ق.ظ



spin.gifرفع حسرت با صلواتspin.gif

از سفیان ثوری پرسیدند: یوم الحسره کدام روز است که حق تعالی می فرماید:* وَأَنذِرْهُمْ یَوْمَ الْحَسْرَةِ*,بترسان ایشان را از روز حسرت.
سفیان جواب داد: آن روز ,قیامت است وجرات همه خلق را فرو خواهد گرفت,زیرا نیکان حسرت میخورند که چرا به سلوک راه حسنات مشغول نگشتیم.از او پرسیدند ای شیخ,آیا کسی هست که در آن روز حسرت نداشته باشد؟گفت:آری,کسی که در این دنیا مدام بر رسول خدا(ص) صلوات فرستاده باشد,در روز قیامت حسرت چیزی را نمی خورد.



spin.gifفریاد رسی صلوات در قبرspin.gif

شبلی نقل نموده است:من همسایه ای داشتم که وفات نمود.او را خواب دیدم,از او پرسیدم:خدا با تو چه کرد؟
گفت:ای شیخ!هول های بزرگ دیدم,و رنج های عظیم کشیدم.از آن جمله به وقت سوال فرشته های قبر ,زبان من از کار بازماند.با خود میگفتم:واویلاه,این عقوبت از کجا به من رسید؟آخر من مسلمان بودم وبر دین اسلام مردم.آن دو فرشته با غضب از من جواب طلبیدند.ناگاه شخصی نیکو موی وخوش بوی آمد,میان من وایشان نائل شد ومرا تلقین کرد تا جواب ایشان را به نحو خوب بدهم,از آن شخص پرسیدم:تو کیستی_خدا تو را رحمت کند_که من را از این غصه خلاصی دادی؟
گفت:من شخصی هستم که از صلواتی که تو بر حضرت محمد(ص)فرستادی آفریده شده ام,و مامورم در هر وقت و هرجا که درمانی به فریاد تو رسم.

spin.gifصلوات نور بالا ی صراطspin.gif
حضرت محمد(ص)می فرماید:بر من بسیار صلوات بفرستید,که در درود فرستادن بر من,برای درود فرستنده نوری است در قبر و نوری است بر پل صراط ونوری است در بهشت.



spin.gifدرخت محبوبه در بهشت پاداش صلواتspin.gif
رسول خدا(ص)فرمود: در بهشت درختی است که آن را محبوبه گویند.میوه آن درخت از انار کوچک تر,از سیب بزرگتر,سفیدتر از شیر,شیرین تر از عسل و نرم تر از مسک است,و از آن میوه نمی خورد مگر کسی که هر روز مداومت به گفتن((الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وسلم))



فردای قیامت 14 معصوم(ع)شفاعتمون کنند صلوات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی